Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
(dále jen „VOP“)
Tyto VOP obsahují veškeré informace týkající se prodeje zboží prostřednictvím webových stránek www.arya-living.cz a www.aryaliving.cz . VOP obsahují informace, které potřebujete mít k dispozici před tím, než si u nás zakoupíte zboží, resp. než kliknete na objednávací tlačítko. VOP obsahují i tzv. sdělení pro spotřebitele před uzavřením smlouvy ve smyslu § 1820 občanského zákoníku, věnujte jim proto potřebnou pozornost. VOP upravují i situace, kdy jste si vybrali zboží na zakázku, tzn. zboží zatím nevyrobené a situace, kdy vyžadujete speciální úpravu zakoupeného zboží.
Před uzavřením smlouvy projevujete svůj souhlas s VOP zaškrtnutím příslušného okénka v závěru objednávkového formuláře. Berte v potaz, že VOP se stanou součástí uzavřené smlouvy a budou pro Vás závazné. VOP vztahující se na Vaši koupi Vám dále rovněž přiložíme k emailu s potvrzením objednávky, abyste je měli kdykoliv k dispozici a nemuseli je hledat v našem internetovém obchodě.
Věnujte prosím s ohledem na výše uvedené těmto VOP pečlivou pozornost. Děkujeme za Váš čas.
OBSAH VOP:
- DŮLEŽITÉ POJMY
- SDĚLENÍ PRO SPOTŘEBITELE PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY
- OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ SMLOUVY
- CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
- ZBOŽÍ NA OBJEDNÁVKU, ÚPRAVY ZBOŽÍ NA PŘÁNÍ KLIENTA
- DODACÍ PODMÍNKY
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, REKLAMAČNÍ ŘÁD
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- SPOTŘEBITELSKÉ RECENZE
- ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELEM
- ZÁVĚREM
I. DŮLEŽITÉ POJMY, INSTITUTY A OSOBY
- Web: Webem pro účely těchto VOP rozumí webové stránky Společnosti:
www.aryaliving.cz
- Zboží: jedná se o jakýkoliv výrobek, který je Společností nabízen v online obchodě Společnosti, který je dostupný na webu. Především se jedná o dřevěný nábytek a s tím související výrobky a služby.
- Zboží na míru: jedná se o Zboží, které bylo upraveno dle konkrétního přání Spotřebitele či bylo na jeho přání přímo vyrobeno. Toto Zboží na míru se může lišit od Zboží nabízeného na Webu, přičemž pro posouzení zda se jedná o Zboží na míru, je podstatné, zda Společnost musela Zboží upravit či přímo zajistit pro konkrétního Spotřebitele. O tom, zda se jedná o Zboží na míru Společnost Spotřebitele informuje nejpozději při potvrzení objednávky. Při tomto druhu zboží započneme s plněním v době pro obstoupení od Smlouvy (tj. 14 dnů ode uzavření Smlouvy) pouze na Vaši výslovnou žádost.
- Společnost: HELPROVE s.r.o.
IČ: 09839321
DIČ: CZ09839321
sídlo: Olšany 257, 68301, Olšany
E-mail: info@arya-living.cz
Telefon: +420 774 094 908
Provozovna: Heršpická 6, 61900, Brno
Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně, sp. zn C 121209/KSBR
Na uvedeném e-mailu jsme Vám k dispozici pro běžnou komunikaci i pro případné vyřizování podnětů a reklamací.
- Klient: Klientem je každý, kdo má zájem o uzavření anebo přímo uzavře se Společností Kupní smlouvu. Klientem může být jak spotřebitel, tak podnikatel nebo nepodnikající právnická osoba.
- Spotřebitel: Spotřebitelem je v souladu s ust. § 419 občanského zákoníku každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Pokud je kupní smlouva uzavřena s osobou, která není spotřebitelem, nepoužijí se na kupní smlouvu ustanovení těchto obchodních podmínek. Pokud jste fyzická osoba a do objednávky uvedete IČO, prohlašujete tím, že Smlouvu uzavíráte jako podnikatel, tj. nikoli jako spotřebitel.
- Kupující a Prodávající: Pro účely označení stran kupní smlouvy v VOP může být Spotřebitel a Společnost dále označeni jako Kupující a Prodávající. Kupující i Prodávající jsou současně účastníkem smlouvy či smluvní stranou.
- Smlouva kupní: Jedná se o smlouvu, která je uzavírána mezi Společností a Klientem za účelem nákupu Zboží, které je nabízeno Společností v jejím obchodě. Pokud je v dalším textu používán pojem „Smlouva“, myslí se tím Smlouva kupní. Proces uzavírání Smlouvy prostřednictvím webového rozhraní je popsán podrobně v těchto VOP v čl. III. Smlouva je uzavírána v českém jazyce, archivovaná v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám. Smlouva je tvořena objednávkou (vyplněným objednávkovým formulářem), a jejím přijetím ze strany Společností a těmito VOP. O uzavření Smlouvy Vám zašleme e-mailem písemné potvrzení.
- Smlouva uzavřená distančním způsobem: Jedná se o Smlouvu, která je uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tj. je uzavřena, aniž by došlo k osobnímu kontaktu mezi Společností a Klientem. K jejímu uzavření dochází prostřednictvím Webu a e-mailu. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení) si klient hradí sám. Učiněním objednávky Klient výslovně souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku.
- Spotřebitelská smlouva: Je to Smlouva, ve které jako Klient vystupuje spotřebitel. Spotřebitel má v mnoha případech výhodnější postavení než ostatní Klienti.
- Závaznost VOP: V závěru objednávkového formuláře, ještě před odesláním objednávky, dáváte svůj souhlas s VOP zaškrtnutím příslušného políčka. Tím se VOP stávají součástí Smlouvy a jsou závazné jak pro Klienta, tak i Společnost.
- Rozhodné právní předpisy: Jsou to platné právní předpisy, které se použijí na Smlouvu a vztah mezi námi z této smlouvy vzniklý. Jedná se zejména zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších právních předpisů (dále též jen „NOZ“) a v případech, kdy je Klientem spotřebitel, je to i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších právních předpisů. Pokud je v tomto textu na konkrétní §§ právních předpisů odkazováno, můžete si kliknutím zobrazit přímo jejich aktuální znění. S Smlouvu se vztahují právní předpisy České republiky.
II. SDĚLENÍ PRO SPOTŘEBITELE PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY
V tomto článku naleznete shrnutí informací dle § 1820 NOZ, které máme uvedené na Webu a podle NOZ jsme povinni Vám je poskytnout i v textové podobě.
- Podrobnosti o zboží jsou uvedené přímo v popisu na Webu. Kliknutím na jednotlivé položky, resp. prodejní stránky se Vám zobrazí podrobný popis.
- Údaje o Naší totožnosti, adresa sídla, telefonní číslo a adresu pro doručování elektronické pošty naleznete výše v čl. I. odst. 3 VOP.
- Cena Zboží je vždy uvedená v popisu. Jedná se o cenu Zboží tak, jak je toto zboží popsáno v jeho popisu. Pakliže jsou ke Zboží nabízeny některé další služby, je nutné si tyto další služby ke Zboží rovněž objednat. U ceny je uvedeno, zda zahrnuje náklady na dopravu a balné a zda je uvedena včetně daně z přidané hodnoty.
- Formy úhrady za Zboží: Zboží lze hradit klasickým bankovním převodem nebo rychlým on-line bankovním převodem prostřednictvím bank uvedených v objednávkovém formuláři nebo on-line platební kartou VISA, VISA elektron, MasterCard, Maestro prostřednictvím platební brány GOPAY.
- Zboží bude dodáno v uvedené lhůtě 5-10 pracovních dnů, v případě jakýchkoliv úprav Zboží bude Společnost o lhůtě dodání Spotřebitele informovat. V případě, že Zboží bude inzerováno jako „na objednávku“ bude se jednat o Zboží, které nemá Společnost aktuálně k dispozici, přičemž o předpokládané době dodání bude Společnost v takovém případě Spotřebitele informovat. Společnost však současně upozorňuje, že s ohledem na skutečnost, že Zboží může být přepravováno mezinárodní dopravou není možné datum dodání přesně stanovit a zaručit. Spotřebitel bere na vědomí, že Společnost bude informovat Spotřebitele 14 dní před dodáním. Přesný termín dodání pak bude mezi Společností a Spotřebitelem individuálně dojednán.
- Jako Spotřebitel můžete odstoupit od Smlouvy do 14 dní od jejího uzavření, pokud již v této lhůtě nebylo na základě Vaší výslovné žádosti ( zboží na objednávku ) plnění poskytnuto. Pro odstoupení využijte vzorová formulář uvedený v v přiloženém formuláři. Podrobnosti k možnosti odstoupení najdete v čl. VIII. VOP.
- Spotřebitel má právo reklamovat vadné Zboží a tím uplatnit svá práva z vadného plnění. Podrobnosti jsou uvedeny v čl. VII. VOP.
- Vyřizování stížností, orgány dohledu a státního dozoru: Je podrobněji upraveno v čl. X těchto VOP.
III. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ SMLOUVY
- Objednávání Zboží probíhá přes Web,, pokud se strany nedohodnou jinak, a to konkrétně vyplněním a odesláním objednávkového formuláře. Objednávku lze provést jak ze svého zákaznického účtu, tak také vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
- Věnujte prosím popisu Zboží, především jeho vlastnostem a informaci, zda je zboží skladem či na objednávku. Pokud máte k nabízenému Zboží jakýkoliv dotaz, neváhejte nás kontaktovat ať již emailem nebo telefonicky na uvedených kontaktech.
- Prezentace Zboží uvedená na Webu je informativního charakteru, pakliže není uvedeno, že se jedná o konkrétní Zboží, které bude Spotřebiteli dodáno. Jako Společnost nejsme povinni uzavřít Smlouvu.
- V objednávkovém formuláři jako Klient vyplníte jméno, příjmení nebo firmu, popř. IČ, DIČ, informace o objednávaném Zboží (kliknutím na vybranou položku, případně konkrétní variantu, je-li jich nabízeno více), fakturační adresu a dodací adresu, e-mail (na něj Vám zašleme potvrzení přijetí objednávky a slouží i pro další komunikaci týkající se objednávky), telefonní kontakt (abychom Vám mohli rychle kontaktovat, bude-li to potřebné) a vyberete způsob úhrady. Před odesláním objednávky máte možnost zadané údaje zkontrolovat a případně ještě opravit. Objednávku odešlete kliknutím na objednávací tlačítko pod objednávkou. Tím se současně zavazujete k platbě za objednané Zboží. Odesláním objednávky je Smlouva uzavřena.
- O přijetí e-mailu s Vaší objednávkou Vás budeme informovat e-mailem zaslaným na Váš e-mail vyplněný při objednávce. Součástí tohoto e-mailu je i text těchto VOP, potvrzení o uzavření smlouvy a případně faktura či zálohová faktura.
- Pokud už dojde k uzavření Smlouvy, jakékoli změny uzavřené Smlouvy jsou možné jen na základě dohody mezi námi, případně můžete od Smlouvy odstoupit, pokud to zákon nebo tyto VOP umožňují.
- V pochybnostech Vás můžeme kontaktovat za účelem ověření pravosti objednávky a nepodaří-li se pravost objednávky ověřit, takovou objednávkou se nadále nezabýváme.
- Objednávat Zboží je možné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Upozorňujeme, že výjimečně může dojít k dočasné nedostupnosti Webu v důsledku nutné údržby Webu anebo v důsledku okolností, za které neodpovídáme, jako jsou výpadky připojení k internetové síti apod
CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Cena: Cena je uvedena přímo u Zboží v popisu na Webu. Vzhledem k tomu, že jsme plátce daně z přidané hodnoty, je uvedena cena včetně daně z přidané hodnoty, pokud není u ceny zboží uvedeno jinak. Cena je platná po celou dobu, kdy je na Webu uvedena. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní ceny za individuálně sjednaných podmínek, jako je výroba či úprava Zboží na zakázku nebo individuální objednávky významných objemů. Společně s cenou Zboží (kupní cena) je Kupující povinen uhradit Prodávajícímu rovněž náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši, která je uvedena na Webu.
- Na Webu je možno objednávat i z jiných zemí než České republiky, případně v jiné měně než v Kč, v takovém případě je platná cena Zboží uvedená u dané měny. Pokud cena v jiné měně není u Zboží uvedena, kontaktujte nás na některém z uvedených kontaktů.
- Slevový kód: Máte-li slevový kód, a v době objednávky je možné ho využít, po jeho uplatnění zadáním do příslušného políčka objednávkového formuláře se Vám zobrazí se Vám cena po slevě po jeho uplatněním zadáním do k tomu určeného políčka u objednávkového formuláře. Políčko je označeno jako „Vložte slevový kód“.
- Sjednaná cena a případné chyby v uvedené ceně: Sjednanou cenou je cena uvedená u Zboží v okamžiku odeslání Vaší objednávky. Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na Webu (tím je myšlen především překlep, chyba při zadávání ceny) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Smlouvy, pak nejsme povinni Vám za takovou zjevně chybnou cenu Zboží dodat, a to ani v případě, že došlo k uzavření Smlouvy. V případě, že by již došlo z Vaší strany i k úhradě této zjevně chybné ceny, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit a uhrazenou částku Vám v tom případě vrátíme a dohodneme s Vámi cenu novou za individuálních podmínek.
- Dodání Zboží až po zaplacení: Není-li mezi námi výslovně ujednáno jinak, jsme povinni Vám Zboží dodat až po úplném zaplacení sjednané ceny, v rozmezí 5-10 pracovních dnů.
- Možnosti úhrady ceny:
Bezhotovostně (klasickým) bankovním převodem na náš bankovní účet: pokyny k platbě, v podobě faktury, obdržíte v e-mailu potvrzujícím přijetí objednávky. Při platbě, prosím, nezapomeňte uvést příslušný variabilní symbol, aby mohla být platba rychle spárována.
Bezhotovostně online platební kartou nebo tzv. rychlým online bankovním převodem prostřednictvím platebního portálu. Platební metody jsou napojeny na platební bránu společnosti GOPAY s.r.o., IČ: 26046768, která poskytuje zabezpečenou technologii přijímání platebních karet a online bankovních převodů. Čísla platebních karet, kreditních karet a hesla k elektronickému bankovnictví zadáváte pomocí zabezpečeného a důvěryhodného kanálu společnosti GOPAY s.r.o. Tyto údaje s námi uvedená společnost nesdílí a nemáme k nim přístup.
- Splatnost ceny: Cena je splatná do 7 dní od uzavření Smlouvy, není-li v popisu Zboží uvedeno jinak. Datum splatnosti je uvedené na faktuře. Při platbě online jste přesměrováni na platební bránu bezprostředně po odeslání objednávky. V případě úhrady klasickým bankovním převodem je cena zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na náš bankovní účet.
ZBOŽÍ NA OBJEDNÁVKU, ZAKÁZKU ČI NA MÍRU, ÚPRAVY ZBOŽÍ NA PŘÁNÍ KUPUJÍCÍHO
- ZBOŽÍ NA OBJEDNÁVKU, ZAKÁZKU ČI NA MÍRU, ČI ZBOŽÍ UPRAVENÉ NA PŘÁNÍ ZÁKAZNÍKA je Zboží, které Prodávající nemusí mít skladem a je objednáno až na přání Kupujícího (i Spotřebitele), který o koupi takového Zboží projeví zájem. Takovým Zbožím je dále Zboží, které je jakýmkoliv způsobem upraveno na přání Kupujícího, a to bez ohledu o jak velkou úpravu se jedná. Podstatné je, že na přání (objednávku) Kupujícího je Zboží upraveno tak, že se odlišuje Zboží, které je Prodávajícím nabízeno.
- OBJEDNÁVKA, UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY V případě Zboží na míru nebo na objednávku dochází k uzavření kupní smlouvy podpisem smlouvy o dodání Zboží na objednávku. Objednávka na Zboží, které není skladem nebo které má být upraveno na přání Kupujícího, musí být vždy ze strany Prodávajícího potvrzena.
- PLATEBNÍ PODMÍNKY: U Zboží na míru nebo objednávku je vždy vyžadována úhrada zálohy, a to ve výši 30–50% kupní ceny takového Zboží, a to hned po jejím uzavření. Dokud nebude daná Záloha uhrazena dle pokynů Prodávajícího a ve stanovené lhůtě, Prodávající nezačne s plněním. Tato povinnost odpovídá tomu, že takové Zboží je zajišťováno přímo na přání a pro potřeby Kupujícího a Kupující tuto povinnost bez výhrad akceptuje. Pokud se jedná o doplatek Ceny, pak pakliže se jedná o Zboží na míru (tj. objednávku či zakázku) a Kupující se s Prodávajícím nedohodne jinak, požaduje se úhrada Ceny před dodáním Zboží vždy v plné výši. V takovém případě je Kupující oprávněn požadovat změny objednávky pouze do okamžiku uhrazení Ceny. Pozdější změny jsou možné pouze po domluvě se Společností.
- DODACÍ PODMÍNKY: Zboží za objednávku, či Zboží upravené na přání kupujícího bude dodáváno ve lhůtách, které budou Kupujícímu sděleny před uzavřením kupní smlouvy.
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY: Je-li předmětem Smlouvy poskytnutí Zboží dle tohoto článku VOP (tj. Zboží, které bylo na objednávku upraveno či na objednávku zajištěno u výrobce či dodavatele) pak Kupující (i Spotřebitel) tímto bere na vědomí, že v takovém případě je Zboží upraveno dle přání Kupujícího a pro objednání a zakoupení takového Zboží na míru je vyžadována výslovná žádost Kupujícího učiněná v textově podobě, na základě které bude plnění ze Smlouvy Společností zahájeno ve 14 denní lhůtě pro odstoupení od Smlouvy stanovené v § 1829 odst. 1 NOZ. Je tak nutné, abyste nám v takovém případě písemně sdělili, že s plněním z kupní smlouvy můžeme začít i ve lhůtě pro odstoupení bez udání důvodu.
V takovém případě nemá Kupující právo od Smlouvy bez uvedení důvodů ve 14 denní lhůtě odstoupit § 1837 písm. d) NOZ.
IV. DODACÍ PODMÍNKY:
- Způsob dodání: Zboží bude dodáno dle podmínek uvedených v jejich popisu na Webu nebo individuálně sjednaných. Zboží bude doručeno v rozmezí 5-10 pracovních dnů od úhrady objednávky. Plnění ze Smlouvy je ukončeno předáním nebo doručením Zboží Spotřebiteli.
- Zboží se považuje za dodané doručením (nebo provedením montáže) na místo Kupujícím uvedené nebo osobní převzetím v provozovně Společnosti. Pakliže si Kupující zvolí jako způsob dodání Zboží osobní odběr a nepřevezme si Zboží v provozovně Společnosti ani do 15 dní ode dne odeslání výzvy k odběru (na některý z Kupujícím uvedených kontaktů), je Společnost oprávněna připočíst si k ceně Zboží rovněž náklady, které ji vznikly skladováním tohoto Zboží. Tyto náklady činí orientačně 100 Kč za den skladování jedné soupravy či jednoho kusu.
V. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, REKLAMAČNÍ ŘÁD
- Společnost odpovídá v souladu s § 2161 občanského zákoníku, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména Společnost odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy Kupující Zboží převzal, má Zboží vlastnosti, které si Kupující a Společnost ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Společnost popsala nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu Zboží a na základě reklamy jimi prováděné, a že se Zboží hodí k účelu, který pro její použití Společnost uvádí, nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.
- Nemá-li Zboží vlastnosti stanovené v předchozím odstavci, může Kupující požadovat:
- odstranění vady opravou Zboží, nebo
- odstranění vady výměnou Zboží či jeho části, pakliže se vada týká pouze této části,
- Toto právo máte pouze pokud bude možné vadu výše uvedeným způsobem odstranit, nebo nebude odstranění vady tímto způsobem nepřiměřeně nákladné. Odstranění vady opravou či výměnou je Společnost oprávněna odmítnout, pakliže by tento způsob odstranění vady byl spojen s nepřiměřenými náklady.
- Pokud vadu neodstraníme nebo odmítneme nebo pokud se vada vyskytne opakovaně či se jedná o vadu, která zakládá podstatné porušení smlouvy máte právo na: přiměřenou slevu z Ceny, nebo odstoupit od smlouvy, pakliže se nejedná o vadu nevýznamnou.
- Vadou zboží však není obvyklý barevný tón dodávaného Zboží či jeho struktura, neboť Kupující bere na vědomí, že Zboží je vyrobeno z přírodního materiálu a podléhá procesům či povětrnostním vlivům a zachovává si jiné typické vlastnosti, pro které nelze výrobek reklamovat. Stejně tak vyžaduje speciální výrobky na údržbu. Jedná se především o níže uvedené charakteristické vlastnosti materiálu, které nijak nebrání v užívání Zboží:
- Barevnost – teak přirozeně šedne a barva se může měnit a přecházet v šedé tóny. Nejedná se však o vadu materiálu.
- Pigmentace – v prvních týdnech mohou ze dřeva po dešti stékat zbytky pigmentu, které mohou znečistit Vaši terasu a dřevo může mírně tmavnout či světlat.
- Drobné praskliny – postupem času se mohou v teakovém dřevě časem přirozeně objevovat.
Tyto vlastnosti nelze reklamovat, neboť jsou to vlastnosti materiálu jako takového.
- Dále upozorňujeme, že použití drsných materiálů, chemie nebo vysokotlaké čištění dřevo nenávratně poškozují! Vyvarujte se těchto materiálů a praktik a používejte pouze výrobky k tomu určené – najdete je na našem e-shopu.
- U Zboží, které je prodáváno se slevou či za nižší cenu, neodpovídá Společnost za vadu, pro kterou byla Kupujícímu nižší cena poskytnuta či za vadu, která byla výslovně uvedena v popisu Zboží na webu nebo se kterou byl Kupující prokazatelně seznámen před zakoupením Zboží.
- Práva z vadného plnění se nevztahují na opotřebení Zboží, které je způsobené jeho obvyklým užíváním nebo ošetřením, případně na vady, které jsou způsobeny vlivem povětrnostních podmínek, neodbornou manipulací se Zbožím či poškozením Zboží ze strany Kupujícího. Kupující byl nejpozději současně s dodáním Zboží informován o tom, jak je nutné pečovat o Zboží, aby nedocházelo k jeho poškození.
- Klient (pakliže je Spotřebitelem) je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u Zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí Zboží, a to buď odesláním reklamačního formuláře na internetových stránkách Společnosti, nebo e-mailem zaslaným na adresu. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí Zboží Klientem, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí.
Reklamační řád:
- Vyskytne-li se na Zboží vada, reklamuje Kupující vadu u Společnosti. Reklamaci je potřeba uplatnění bez zbytečného odkladu. Uplatnit reklamaci lze i zasláním prosté zprávy e-mailem, ze které je patrné kdo, co a z jakého důvodu reklamuje a jak navrhuje reklamaci vyřídit. Je třeba přiložit i fakturu nebo její číslo či jiný doklad o koupi, popis reklamované vady (velmi uvítáme foto) a návrh řešení reklamace.
- Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, v krajních případech nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se výslovně nedohodneme na delší lhůtě. O uplatnění a vyřízení reklamace Vám poskytneme písemné potvrzení. Jste-li Spotřebitel, pak Vás budeme v 30 denní lhůtě i informovat o vyřízení reklamace, a to na kontaktní e-mail uvedený v potvrzení o převzetí reklamace nebo jiný Vámi uvedený. V potvrzení o vyřízení reklamace pro Spotřebitele v souladu se zákonem na ochranu spotřebitele uvedeme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Vrácení zaplacené ceny a poskytnutí slevy při uznané reklamaci: Uznáme-li reklamaci jako oprávněnou a výsledkem má být sleva z již zaplacené ceny nebo vrácení zaplacené ceny, bude vrácení provedeno stejným způsobem, jakým jste cenu hradili.
VI. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- V případě, že jste jako Spotřebitel zakoupil Zboží z nabídky na Webu, pak máte právo odstoupit od kupní smlouvy bez uvedení důvodu, a to do čtrnácti (14) dnů ode dne převzetí Zboží, přičemž v případě, že předmětem Smlouvy je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Toto ujednání je pak vyloučeno u zboží dle čl. V. těchto VOP.
- Postup při odstoupení od Smlouvy bez uvedení důvodu: Jsou-li splněny podmínky pro možnost odstoupit od Smlouvy, je nutné abyste ve 14 denní lhůtě uvedené v tomto článku v odst. 1 odeslali odstoupení e-mailem nebo poštou na naši adresu nebo jiným zřejmým způsobem odstoupili. Nejlepší je, pokud odstoupení provedeno vyplněním a zasláním našeho připraveného formuláře. Jeho přijetí Vám potvrdíme, odstoupení v tomto případě nemusíte nijak odůvodňovat.
- K odstoupení, prosím, připojte kopii dokladu o platbě, fakturu nebo jiný doklad či důkaz k prokázání, že se jedná o Zboží u nás zakoupené ve lhůtě 14 dnů před odstoupením od Smlouvy. Výrazně tím urychlíte vyřízení celé záležitosti. Připojte, prosím, i údaj o volbě způsobu vrácení peněz, pokud je nechcete vrátit stejným způsobem, jako jste platbu hradili.
- Vrácení peněz: Nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy Vám vrátíme peníze, které jsme od Vás přijali. Peníze Vám vrátíme stejným způsobem, jakým jste nám je uhradili, leda byste souhlasili s jiným způsobem platby.
- Nesplnění podmínek pro odstoupení od Smlouvy bez udání důvodů: Pokud by v konkrétním případě došlo k tomu, že by Spotřebitel odstupoval od Smlouvy s odkazem na možnost odstoupit bez udání důvodů, ale přitom by některá z podmínek splněná nebyla (např. by bylo odstoupení učiněno později než ve lhůtě pro odstoupení), Spotřebitele o této nemožnosti bez odkladu vyrozumíme. Peníze v takovém případě však vrátit nemůžeme – vždy je však možno přistoupit k individuálním dohodám.
- Odstoupení od Smlouvy v ostatních případech, zrušení Smlouvy: V případě, že by z Vaší strany nedošlo k úhradě celé Ceny ani do 10 dnů po její splatnosti, Smlouva se uplynutím této lhůty ruší. V případě, že jsme od Vás před tím obdrželi částečnou platbu na cenu, vrátíme Vám ji do 14 dnů od zrušení Smlouvy, nebude-li mezi námi výslovně dohodnuto jinak a nebude-li se jednat o Zboží na míru.
- Jak Vy – jako Kupující, tak i my, jakožto Prodávající, jsme dále oprávněni odstoupit od Smlouvy v případech stanovených zákonem nebo uvedených v těchto VOP.
SPOTŘEBITELSKÉ RECENZE
- Na Webu, prodejních stránkách, na Našich profilech na sociálních sítích i v mailové a obdobné komunikaci se Spotřebiteli zveřejňujeme reference na naše Zboží. Tyto reference jsou vždy referencemi našich Spotřebitelů a jsou zveřejněné s jejich souhlasem. Před zveřejněním reference vždy ověřujeme, že jde o osobu, která si Zboží u nás zakoupila. Případně jde o reference, které jsme obdrželi od našich Spotřebitelů v rámci vyplnění zpětné vazby – dotazníku zaslaného Spotřebiteli po dodání Zboží. Dotazník je zasílaný přímo na kontaktní email uvedený v databázi Spotřebitelů a je tak zajištěno, že taková reference pochází od Spotřebitele.
ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELEM
- Vyřizování stížností, orgány dohledu a státního dozoru: Máte-li k uzavřené Smlouvě, jejímu plnění či naší činnosti nějakou stížnost, kontaktujte nás prosím na e-mailu info@arya-living.cz . Podnikáme na základě živnostenského oprávnění, proto kontrolním orgánem je příslušný živnostenský úřad. Dohled nad dodržováním předpisů o ochraně spotřebitelů provádí především Česká obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se můžete obrátit se svými stížnostmi.
- Mimosoudní vyřizování sporů spotřebitelů: Pokud mezi Společností a Spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má Spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení sporů jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce: coi.cz, www.adr.coi.cz, e-mail: adr@coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů on-line, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
VII. ZÁVĚREM
- Smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností Společnosti jakožto Prodávající a Kupujícího ze smlouvy vyplývajících.
- Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem.
- Tyto VOP jsou účinné od 1. května 2024
- VOP jsme oprávněni jednostranně měnit. Rozhodující je však vždy závazné to znění, které bylo účinné v době uzavření Smlouvy.
FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY BEZ UDÁNÍ DŮVODU
Kupující: ……………………………………………………………………………………………
Prodávající: HELPROVE s.r.o.
Číslo objednávky nebo kupní smlouvy: …………………………………………………………
Datum objednání zboží: …………………………………………………………………………..
Datum dodání zboží, tj. převzetí: …………………………………………………………………
Důvod*[1]:
Tímto odstupuji od kupní smlouvy specifikované výše.
V …………….. dne ……………
Podpis kupujícího:
[1] Nepovinný údaj. Rádi bychom věděli, co Vás vedlo k tomu, že jste si zakoupené zboží neponechali, abychom Vám příště mohli lépe pomoci s jeho výběrem. Zboží však můžete samozřejmě vrátit i bez jakéhokoliv důvodu.